ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

تاریخچه کارتن سازی

admin
28 خرداد 1399
دقیقه زمان برای مطالعه
امتیاز بدهید

 هنگامی که انسانها در پناهگاههای دائمی سکنی گزیدند ,ناچار شدند غذا را از محل های مختلف جمع آوری کنند و به محل سکونت خود انتقال دهند.

این نیاز باعث شد که اولین بسته بندی ها نظیر کدوهای خشک شده، صدف ها، پوست حیوانات و دیگر مواد طبیعی مورد استفاده قرارگیرد تا زمانی که انسان توانست ظرف های سفالینی بسازد که به آب و آتش مقاوم بودند. ایرانیان، مصریان ، فینقی ها و  رومیان همواره از ظروف سفالی رنگی و تزیین شده برای تجارت و حمل و نقل محصولات خود استفاده می کردند.

 در موزه شرکت شیشه سازی کورنیک، ظرف شیشه ای فالب گیری شده ای موجود است. که با عنوان یکی از اولین ظرف ها و بسته بندی های فالب گیری شده ساخته می شود. این اثر که با نام ایرانیان ثبت شده نشان می دهد که آنان از اولین بنیانگذاران تکنولوژی بسته بندی در آن دوران بوده اند اما هم اکنون در حالی که دیگر کشورها، کالاهای مصرفی شان را در ظروف و بسته بندی های فوق العاده شکیل و مشتری پسند روانه بازارهای جهانی می کنند. صنعت بسته بندی ایران در حد روش سنتی انتقال به بازار باقی مانده است و از طرفی دیگر با شروع انقلاب صنعتی و تحول در نظام تولید و تبادل ایجاد شده، علوم جدید جهان بسته بندی را به خدمت اقتصاد درآورد.

کارتن سازی

تاریخچه و سابقه جعبه سازی و کارتن سازی به تاریخچه و سیر تکاملی ساخت و تولید کاغذ بر می گردد. محصولات چوبی که از درخت به دست می آید از دیرباز در اختیار و استفاده بشر بوده است. آنچه امروز به عنوان صنعت دستگاه کارتن سازی و جعبه سازی از ان نام برده می شود بعد از اختراع کاغذ بوده است که اولین بار در چین تولید گردید و رویه ساخت و تولید آن نیز وارد کشور ایران نیز شد. نا گفته نماند که اولین بار در سه هزار سال قبل از میلاد مسیح، مصریان قدیم که در آن زمان یکی از مراکز مهم بشری محسوب می شدند برای نوشتن از پاپیروس استفاده می کردند. دستگاه  کاغذ سازی رسمی می شود و تولید کارخانه کاغذ سازی در قرن ۶ تاسیس گردید و کم کم رسمیت بیشتری پیدا کرد و بر نیاز انسان به کاغذ را افزایش داد.

کارتن سازی در اروپا

 اولین کارخانه کاغذ سازی در اروپا در اسپانیا تاسیس شد. اسپانیایی ها برای تولید خمیر از آسیاب های آبی استفاده نمودند و کم کم توری سیمی جایگزین توری های بامبو که بوسیله چینی ها بکار می رفت، گردید. با فراگیر شدن این صنعت هنری در فرانسه و هند در کشورهای دیگر نیز وارد گردید.

کارتن سازی در ایران

اولین کارخانه کاغذ سازی در ایران نیز بنا به شواهدی در سال ۱۳۲۸  به وجود امد.البته کاغذ تولیدی کیفیت بالایی نداشت اما خوب اولین کارخانه در این صنعت بود  که در آن از کاغذ های باطله برای تولید کاغذ و مقوا سازی استفاده می گردید.

به همین ترتیب کارخانه های دیگری در دیگر نقاط ایران تاسیس شد و  کاغذ به مرحله تولید رسید.می توان کارخانه  کاغذ سازی واقع  در «هفت تپه خوزستان» را به عنوان اولین کارخانه مدرن ایران در سال ۱۳۴۹ نام برد که برای تولید کاغذ های تحریر از تفاله نیشکر استفاده می نموند ,سپس با استفاده از خمیرهای وارداتی و خمیرهای داخلی مورد استفاده در کارخانه چوب و کاغذ ایران، کاغذهای مقوایی جهت بسته بندی و کارتن سازی استفاده گردید. 

‫0/5 ‫(0 نظر)
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تاثیر بسته بندی در بازاریابی و جذب مشتری

از عناصر مهم در تبلیغات، طراحی بسته بندی محصولات است.  اولین برخورد مستقیم مشتری با محصول و ...
admin
12 مرداد 1399

پیشتاز کارتن ایران

فروشگاه اینترنتی پیشتاز کارتن ایران چندین سال است در تولید محصولاتی از قبیل کارتن آماده ، کارتن ...
admin
29 خرداد 1399
پاکت چاپ اختصاصی

با چاپ اختصاصی برند خود را بهتر معرفی کنید

امروزه با توسعه فروش آنلاین و استقبال مردم از این نوع خرید نقش بسته بندی سفارشات بسیار ...
سارا اکبری
12 دی 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader