ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

تاثیر بسته بندی در بازاریابی و جذب مشتری

admin
12 مرد 1399
دقیقه زمان برای مطالعه
امتیاز بدهید

از عناصر مهم در تبلیغات، طراحی بسته بندی محصولات است.  اولین برخورد مستقیم مشتری با محصول و در واقع اولین چیزی که مشتری از محصول می بیند و به نوعی بیشترین ارائه از یک تصویر ذهنی مطلوب یا نامطلوب را برعهده دارد.

طراحی بسته بندی در بازاریابی تبلیغات و فروش بسیار موثر است و برای هر سازمان به منزله یک شناسنامه جهت معرفی محصول است. در حقیقت بسته بندی محصولات نشان دهنده ی نحوه نگهداری و محافظت از کالا به مصرف کننده است. بسته بندی می تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل کند.

مهمترین عامل در فروش و بازاریابی محصولات بسته بندی مناسب است. یک بسته بندی مناسب مزایایی چون افزایش فروش، حفاظت و بهبود کیفیت محصول را هم برای مشتری و هم برای فروشندگان در بر دارد. یکی از اولین و مهم ترین ویژگی های بسته بندی محصول، ارائه اطلاعات روی بسته بندی است. اطلاعات درج شده می تواند کاربرد استفاده محصول درون بسته را برای شما مشخص کند. اطلاعات روی بسته بندی به عنوان یک سیستم حفاظتی برای شرکت محسوب می شود.

نوآوری در بسته بندی بسیار بالایی در خرید و فروش محصولات دارد. بیشتر طراحان برای جذب مشتری از بسته بندی های فانتزی استفاده می کنند. بسته بندی نقش بسیار مهمی در دنیای کسب و کار امروزی دارد. در طراحی بسته بندی و بازاریابی محصولات دو نکته اساسی حائز اهمیت است. یکی کاربردی بودن که شامل ویژگی هایی مانند هزینه کم، محافظت از محصول، سهولت در جابجایی و چیدمان می باشد و دیگری جذابیت محصول است که بر ویژگی هایی چون طراحی منحصر به فرد، رنگ، شکل و نوشتار تاکید می کند.

ویژگی های یک طراحی بسته بندی موفق:

  • افزایش سهم بازار نسبت به رقبا
  • افزایش فروش محصول
  • متمایز کننده محصولاتتان از رقبا
  • تاثیرگذاری و ماندگاری برند شما در ذهن مشتری
  • برقراری ارتباط با مشتری

ویژگی های یک طراحی بسته بندی مناسب و تاثیر گذار در بازاریابی:

  • زیبایی ظاهری بسته بندی
  • بسته بندی متناسب با حجم محصول
  • راحتی استفاده از بسته بندی
  • استفاده از ایده های جدید و خلاقانه
  • استفاده از مواد مصرفی قابل بازیافت در بسته بندی
  • فرم ظاهری و شکل بسته بندی محصول

طراحی تخصصی

هرچه طراحی بسته بندی شما خلاقانه تر باشد، مشتری رغبت بیشتری برای خرید محصول دارد. یکی از نکات قابل توجه در طراحی بسته بندی در بازاریابی انتخاب رنگ مناسب با محصول است. اگر مشتری رنگ سازمانی خاصی دارد می توان از آن رنگ نیز در طراحی بسته بندی استفاده کرد. همچنین بکار بردن تصاویری از محصول کمک موثری در ارائه یک بسته بندی در بازاریابی موفق می کند. همچنین استفاده مناسب و به جای لوگو و متن مناسب اهمیت فراوانی در طراحی یک بسته بندی دارد.

طراحی موفق بسته بندی

طراحی بسته بندی و بازاریابی تقریبا در تمام صنایع اهمیت دارد. مخصوصا در صنایع مواد غذایی، که مشتری با دیدن طراحی بسته بندی حرفه ای و جذاب اهمیت بیشتری به کالا می دهد. راحتی حمل و برخورداری از حجم کم در طراحی بسته بندی در بازاریابی محصولات، علاوه بر ایجاد راحتی برای مشتری، فضای کمتری را از مکان فروش محصولات خواهد گرفت.

تاثیر  بسته بندی در بازاریابی و ارتباط آن با فروش

ارتقا: اگر محصول شما در یک فروشگاه ها در کنار صدها محصول مشابه دیگر قرار دارد، تغییر در رنگ، سایز و شکل محصول می تواند توجه مشتری را به محصول شما جلب کند. چاپ جملات کوتاهی مانند: تخفیف در قیمت و … . استفاده از طرح ها و گرافیک های جذاب هم می تواند توجه مشتری را به محصول شما جلب کند.

اندازه بسته بندی : برای فروشنده ها اهمیت زیادی دارد که هر یک از محصولاتی که می فروشند، چه حجمی از فضا را اشغال می کنند. ممکن است یک محصول با اندازه ی بزرگ از لحاظ سایز، که جای دو محصول دیگر را می گیرد، سود بیشتری برای فروشنده داشته باشد و فروشنده ترجیح دهد به جای فروش آن دو محصول، محصول دیگری را جایگزین کند.

سازگاری با محیط زیست: اگر در ساخت  طراحی بسته بندی و بازاریابی محصولتان، میزان مواد مصرفی را کاهش می دهید و یا از مواد بازیافتی استفاده می کنید، می توانید این موارد را به عنوان یک مزیت در فروش در نظر بگیرد. بسیاری از مشتریان حاضرند پول بیشتری را هزینه کنند تا محصولی سازگار با محیط زیست خود تولید کنند.

طرح و رنگ محصول : طرح و رنگ روی محصول حاوی پیامی باشدو یا اینکه احساسات مشتریان را تحت تاثیر خود قرار دهد. مثلا آبی حس آرامش و زرد،نارنجی و قرمز حس شور و هیجان را برای ما تداعی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تفاوت کارتن لمینیتی با کارتن معمولی

تولید کننده کارتن لمینیتی می بایست مراحل چاپ و کارتن سازی را به طور مجزا انجام دهد و ...
admin
13 شهر 1399

مشخصات و کاربرد لیبل یا برچسب

تعریف و تاریخچه لیبل لیبل برچسبی است که بر روی اجناس و کالاها چسبانده می شود و حاوی ...
admin
26 مهر 1399

پیشتاز کارتن ایران

فروشگاه اینترنتی پیشتاز کارتن ایران چندین سال است در تولید محصولاتی از قبیل کارتن آماده ، کارتن ...
admin
29 خرد 1399
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader